Pineapple Express (2008)



Özellikle son 20 yılda çekilmiş Hollywood filmlerinin yarısından fazlasında uyuşturucular bir şekilde karşımıza çıkıyor. Bazen filmin temelini oluşturan esrar, eroin, kokain gibi maddeler bazen konuyu güçlendirmek bazen de eğlence katmak için kullanılıyor. Son zamanlarda çekilmiş ve içinde "uyuşturucu" bulunan birçok komedi filmi izledik. Hangover, Harold & Kubar serileri, Knocked up, Pineapple express... saymayı bırakıyorum çünkü son 3 senedeki aile veya romantik komedi türüne girmeyen bütün filmlerde uyuşturucu var galiba.
Komedi filmlerini çok seviyorum ama tahminim en çok seçici olduğum tür de bu, çünkü bu güne kadar sayısız komedi filmini izlememe rağmen, tatmin olduğum film sayısı çok az. Geyiği bir kenara bırakıp filmimize bakalım.
Dale (Seth Rogen), hayatını tebligat mektubu dağıtarak kazanmaktadır. Bu bazen bir kredi kartı borcuyla bazende mahkemeyle alakalıdır. Lisede okuyan, kendisinden 6 7 yaş küçük bir sevgilisi vardır. Dale esrarı çok sevmektedir ve sürekli aynı kişiden, Saul (James Franco)'dan alışveriş yapar. Saul'da geçimini esrar satarak sağlayan ve sürekli evinde ot içen bir tiptir. Dale bir gün Saul'dan bir miktar "pineapple express" isimli esrardan alır ve işine döner fakat tebligat mektubu götüreceği evin önündeyken bir cinayete tanık olur. Cinayeti işleyenler de Saul'a esrar satan Ted Jones ve bir kadın polis olunca işler karışır.
Başrolde Seth Rogen var. Kendisini komedi filmi olarak ilk "The 40 Year Old Virgin"de görmüştüm ve çok başarılıydı. Sonra, Knocked Up, SuperBad ve Funny People takip etti. Bu filmde üzerine düşeni yapmaya çalışmış ama ben bir türlü Seth Rogen'a başrol oyuncusu olarak bakamıyorum , tam bir ikinci adam tipi var onda, o yüzden Knocked Up'ı pek beğenmemiştim.
Yardımcı başrolde ise Spiderman'in Harry Osborn'u James Franco var. Filmin benim gözemdeki yıldızı kesinlikle James çünkü rolüne kendini o kadar kaptırmışki, gerçek bir junky modundaydı. Rolüne ne şekilde çalıştı bilmiyorum ama kesinlikle hakkını vermemiz gerekiyor.

Film Güzelmiydi? Fena değil diyebilirim, bu tarz komedileri genellikle çıkar çıkmaz izlerim ama baktığım zaman geçtiğimiz 2 sene izlemeyerek pek birşey kaybetmemişim.... Komikmiydi? Açıkçası beni güldüren birkaç tane ince espiri ve hareket vardı ama iyi bir komedi filmi olduğunu düşünmüyorum. İnternette yorumlara baktığımda çok olumlu yorumlar da var ama dediğim gibi komedi filmi konusunda çok farklı bir zevke sahibim. Her zaman favorim önce Absurd Komedilerdir, örneğin Top Secret (1984) ve Jane Austen's Mafia! (1998) bana göre çok özel filmlerdir. Eğer bahsettiğimiz Pineapple Express tarzı komedilerse, bu film kendine çok altlarda yer bulabilir. Özellikle Hangover'ı izlemediyseniz, bu filme zaman ayırmanızı hoş karşılamam.

Filme normal şartlarda 6,0 verirdim ama sonlardaki aksiyon sahnelerinin, bu tarz bir film için ayrı bir çaba olduğunu düşünüyorum ve 6,5 veriyorum. 0,1 bile arttıramam......

------------------Filmi İzlemediyseniz Buradan Sonrasını Okumayın----------------

Bütün yönetmenlerin komedi filmlerinde zencilerin duygusal taraflarını açığa vurarak komedi yapmaya hefesli oluklarını düşünmeye başladım. Aslında baktığımızda çokta haksız değiller galiba, ayrı bir güzellik katıyor bu durum ama Lets Go to Prison'daki abimizin başarısı çok daha büyüktü bunu kabul etmeliyiz.

Dale'in babaannesini bence çok daha etkili kullanılabilirdi. Böyle bir filmde o kadına biraz pislik katarak filmin başarısını arttırabilirlerdi, yazık olmuş...

0 yorum:

Yorum Gönder