Seven Pounds (2008)



İnsanlığın temel taşlarından olan vicdan duygusunu hangi noktaya ulaştırabilirsiniz? Sınırları ne kadar zorlayabilirsiniz? Kendinizden ne kadar verebilirsiniz? Bütün bu sorulara çok farklı ve anlamlı yaklaşıyor, Seven Pounds.

Ben Thomas(Will Smith) iyiliksever bir vergi memurudur. Öyle ki işini yaparken bile, insanlara yaklaşımı onların iyi olup olmamalarına göre değişmektedir. Yine iyilik yaptığı kişilerden biride Emily'dir(Rosario Dawson). Emily kalp hastasıdır ve Ben onunla yakından ilgilenmeye başlar. Film genel olarak Ben'in sınır tanımayan yardımseverliğini ve içe kapanık hayatını konu almaktadır. Ben, arkadaşı ile birlikte bir planı hayata geçirmeyi kafasına koymuştur ama planın ne olduğu filmin sonuna kadar gizemini koruyor. Detaya inmiyorum çünkü benim vereceğim detaylar sizin film zevkinizden alır.

Bir filmin afişinde, Dvd Kutusunda veya internet sitesinde Will Smith isminin yazması, benim açımdan o filmi görmek için yeterli bir sebeptir. Ondaki oyunculuk yeteneği gerçekten bulunmaz Hint kumaşı niteliğinde. Bazı oyuncular komedi filmlerinde çok iyi oynarlar, bazıları aksiyon bazılarıda dram filmlerinde yıldızlaşırlar. Ama ben Will Smith'i hiç bir yere koyamıyorum. Bir insan her rolün altından başarıyla kalkabilir mi? Bu diğer oyunculara yapılmış ilahi bir haksızlık değil mi? Özellikle böyle duygu yüklü filmlerde, siyahlara özgü sempatikliğinde yansımasıyla, inanılmaz işler başarıyor Will Smith. "Pursuit of Happiness"ı da ele alırsak, dram konusunda oldukça başarılı kendisi.

Filmin kadın başrolünde Rosario Dawson var ve o da gerçekten filmin ağırlığına çok yakışmış, rolünün hakkını fazlasıyla vermiş. Ona da tam puan vermek lazım.

Filmin sonu hakkında, başlarda ve ortalarda çeşitli ipuçları var ama film asıl darbesini son 10 dakikada vuruyor. Verilen mesaj çok net ama bir o kadar da bulanık, filmi izleyince sizde bana hak vereceksiniz.

--------Buradan sonrasını filmi izlemediyseniz okumayın--------


Ben Thomas, istemeden neden olduğu kaza sonrasında, nasıl bir vicdan azabı yaşamaya başladı ki ölümüne neden olduğu 7 kişi için, bir başka yedi kişiye yeni bir hayat ve kendi canını verebiliyor. Ukalalık etmek istemem ama filmi izlemeden önce fazlasıyla yardım sever biri olduğumu düşünürdüm, hatta ölünce organlarımı bağışlamayı bile düşünüyorum. AMA.. kefaret için ölüm anımı kendim belirlemek, böyle bir projeyi ayarlayabilmek... belki insan yaşamadan bilemez, sonuçta kız arkadaşının ölümünde etkili oluyorsun (tam olarak kendisi neden oldu diyemiyorum) ama böyle bir fedakarlık yapabileceğimi düşünemiyorum.Olağanüstü.

--------Buradan öncesini filmi izlemediyseniz okumayın-----------

Yönetmen Pursuit of Happiness'ta olduğu gibi İtalyan Gabriele Muccino. İzlemediyseniz Pursuit of Happiness'ı da tavsiye ederim.

Seven Pounds'u kesinlikle izlemenizi tavsiye ediyorum çünkü izlememek belki sizden birşey almaz ama izlerseniz siz birşeyler kazanabilirsiniz. Filmin size sorgulattığı düşünceler tamamen saf, her insanda varolan duygularla ilgili olduğu için kesinlikle belli bir izleyici profili olmayan, herkesin birşeyler bulabileceği bir film. Imdb puanı: 7,6, ideal bir not ama insan Planet Terror ile aynı puanı almasını kabullenemiyor, işte bu sitenin de sıkıntısı burada. Benim puanım da 7,6(7,5 yazcaktım da maksat ortam bozulmasın). Kardeşinizi, sevgilinizi, arkadaşınızı, annenizi yani hayatta birşeyler paylaşmayı başardığınız en az bir kişiyi alın yanınıza ve izleyin.

Son olarak, konusu gereği film biraz ağır işlediği için, gece 12 den sonra izlemeyin, dikkatiniz dağılabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder